Stresspreventie

Stresspreventie
De mens is gebouwd om stress aan te kunnen. Belangrijke positieve prestaties zijn zonder stress onmogelijk. Onder stress functioneert ons brein beter, is het creatiever, alerter en inventiever. Toch heeft stress voor de meesten van ons een negatieve betekenis. Denk alleen maar aan het woord stresskip. Stress wordt vaak in één adem genoemd met langdurig verzuim en burn-out klachten. Alle reden dus om aandacht te besteden aan het voorkomen van stress.

Doelgroep:
Voor iedereen die plezierig en gezond zijn of haar leven wil leiden. Voor hen die inzicht willen krijgen in hoe gebruik te maken van positieve stress en voor hen die willen voorkomen onder stress gebukt te gaan. Voor wie kennis wil verbreden over stress en de mogelijkheden om dit tegen te gaan. Kan ook voor teams ingezet worden.

Programma voor een 1 daagse training:
  • Symptomen van teveel stress
  • Vitaliteit en veerkracht
  • Draagvlak en draagkracht
  • Energievreters
  • Sociale steun
  • Oefenen in bespreekbaar maken van teveel stress
  • Gezonde stress
  • Het drie breinen principe
  • Oplossingen tegen teveel stress
  • Het meten van het eigen stresslevel
  • Eigen praktijk situaties
  • Het maken van een eigen preventieplan

    Resultaat:
  • Je weet het verschil tussen nog gezonde stress en negatieve stress.
  • Je weet hoe je stappen kunt zetten om jouw stress te reduceren.
  • Je weet hoe je controle kunt houden op een gezond werkbaar leven.
  • Je kunt stress bespreekbaar maken op een voor jou veilige manier.
  • Je hebt inzicht in hoe jij je energie verdeeld en hoe dit indien gewenst anders kan.